24.11.2024.
Ależ ta Polska zrobiła się rozbiegana! Drukuj Poleć znajomemu
fot. Krzysztof Koch/AG
Warszawa, 16 maja 2011 r.: Za nami weekend Polska Biega: rekordowe 616 biegów, o pięć więcej niż rok temu.

 

 

Cieszymy się razem ze wszystkimi „zakręceńcami" zaangażowanymi w akcję Polska Biega, że imprez w tym roku było odrobinę więcej niż rok temu. Z dumą możemy wszyscy powiedzieć: tak, razem pobiliśmy rekord!

Weekend 13-15 maja to była wielka promocja zdrowia i radości - jak to ujęła Katarzyna Bubienko, organizatorka biegu w Świebodzinie: „żeby życie lepiej smakowało". To też odruch obywatelskiej inicjatywy. Sławomir Gembiak z wielkopolskiej Krobi, gdzie mieszka 4,5 tys. osób, a pobiegło 800 podsumował: „Jesteśmy przesiąknięci tą nowoczesnością, techniką, mediami, ale to nas od siebie oddziela. Polska Biega to jedna z nielicznych okazji, gdy całe rodziny mogą się z sobą pobawić, pobyć z sobą".

Dziękujemy! Nisko się kłaniamy organizatorom biegów. A biegaczom przybijamy piątkę.

Zespół Polska Biega

* Akcję Polska Biega organizuje od pięciu lat Gazeta Wyborcza. Kulminacyjny moment akcji - majowy rozbiegany weekend opiera się na pomyśle, by zachęcić władze gmin, szkoły, kluby sportowe, zakłady karne, domy dziecka, parafie, firmy i nieformalne grupy biegaczy do organizowania "biegów dla każdego”.

 

** Wśród 616 organizatorów imprez w ramach weekendu Polska Biega 2011 były:

233 samorządy,

159 szkół,

142 organizacje sportowe i ośrodki sportu,

25 najróżniejszych stowarzyszeń,

21 osób prywatnych,

8 zakładów karnych,

8 firm,

5 drużyn harcerskich,

5 domów dziecka,

3 przedszkola,

2 świetlice środowiskowe,

2 parafie,

1 sanepid,

1 portal biegowy,

1 audycja radiowa.

 

*** Najbardziej rozbieganymi województwami okazały się:

Mazowieckie: 70 biegów

Śląskie: 67 biegów

Wielkopolskie  : 58 biegów

Dolnośląskie: 52 biegów

Pomorskie: 47 biegów;

a biorąc pod uwagę „gęstość rozbiegania” czyli liczbę biegów na 100 tys. mieszkańców:

Lubuskie: 2,37

Zachodniopomorskie: 2,24

Pomorskie: 2,11

Warmińsko-Mazurskie: 2,10

Dolnośląskie: 1,81

 

Więcej informacji i zdjęć na www.polskabiega.pl

Organizatorem akcji jest Gazeta Wyborcza
Partnerzy główni: Garnier i Powerade
Partner sprzętowy: Adidas
Patroni medialni: Sport.pl i TOK FM

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Webdesign by Webmedie.dk Ny hjemmeside