Cieszymy się razem ze wszystkimi „zakręceńcami" zaangażowanymi w akcję Polska Biega, że imprez w tym roku było odrobinę więcej niż rok temu. Z dumą możemy wszyscy powiedzieć: tak, razem pobiliśmy rekord!
Weekend 13-15 maja to była wielka promocja zdrowia i radości - jak to ujęła Katarzyna Bubienko, organizatorka biegu w Świebodzinie: „żeby życie lepiej smakowało". To też odruch obywatelskiej inicjatywy. Sławomir Gembiak z wielkopolskiej Krobi, gdzie mieszka 4,5 tys. osób, a pobiegło 800 podsumował: „Jesteśmy przesiąknięci tą nowoczesnością, techniką, mediami, ale to nas od siebie oddziela. Polska Biega to jedna z nielicznych okazji, gdy całe rodziny mogą się z sobą pobawić, pobyć z sobą".
Dziękujemy! Nisko się kłaniamy organizatorom biegów. A biegaczom przybijamy piątkę.
Zespół Polska Biega
* Akcję Polska Biega organizuje od pięciu lat Gazeta Wyborcza. Kulminacyjny moment akcji - majowy rozbiegany weekend opiera się na pomyśle, by zachęcić władze gmin, szkoły, kluby sportowe, zakłady karne, domy dziecka, parafie, firmy i nieformalne grupy biegaczy do organizowania "biegów dla każdego”.
** Wśród 616 organizatorów imprez w ramach weekendu Polska Biega 2011 były:
233 samorządy,
159 szkół,
142 organizacje sportowe i ośrodki sportu,
25 najróżniejszych stowarzyszeń,
21 osób prywatnych,
8 zakładów karnych,
8 firm,
5 drużyn harcerskich,
5 domów dziecka,
3 przedszkola,
2 świetlice środowiskowe,
2 parafie,
1 sanepid,
1 portal biegowy,
1 audycja radiowa.
*** Najbardziej rozbieganymi województwami okazały się:
Mazowieckie: 70 biegów
Śląskie: 67 biegów
Wielkopolskie : 58 biegów
Dolnośląskie: 52 biegów
Pomorskie: 47 biegów;
a biorąc pod uwagę „gęstość rozbiegania” czyli liczbę biegów na 100 tys. mieszkańców:
Lubuskie: 2,37
Zachodniopomorskie: 2,24
Pomorskie: 2,11
Warmińsko-Mazurskie: 2,10
Dolnośląskie: 1,81
Więcej informacji i zdjęć na www.polskabiega.pl
Organizatorem akcji jest Gazeta Wyborcza
Partnerzy główni: Garnier i Powerade
Partner sprzętowy: Adidas
Patroni medialni: Sport.pl i TOK FM