24.08.2017.
Intensywność w cyklu treningowym Drukuj Poleć znajomemu

Jak już wspomniałem w poprzednich artykułach dotyczących tego zagadnienia, monotonia w pracy treningowej zawodnika-biegacza, jest przyczyną stagnacji i braku progresji wynikowej.

Zarówno zawodnik- amator trenujący trzy razy w tygodniu jak i ten już bardziej zaawansowany, który biega 5-6 razy w tygodniu, musi mieć w swoim tygodniowym cyklu pracy, jednostki treningowe z akcentami, o zróżnicowanej intensywności. Tak jak wspomniałem, wielu biegaczy popełnia błąd biegając zawsze takim samym tempem i o zgrozo, często jest to tempo na poziomie II i III zakresu. Nie tędy droga!!!

Spokojne bieganie przynosi też wspaniałe efekty. Na przykład w tygodniu treningowym biegacza trenującego 3 razy, wystarczy wprowadzić tylko jedną jednostkę treningową z biegiem w II zakresie intensywności. Natomiast zawodnik bardziej zaawansowany w swoim 5 dniowym cyklu śmiało może wprowadzić dwa akcenty z II zakresem lub jeden z II i jeden z III zakresem-oczywiście w zależności od okresu treningowego, pory roku itp. Między treningami o wyższej intensywności, musimy biegać spokojnie!

Trzeba w sposób aktywny i mądry zregenerować się po mocniejszym treningu. Uwierzcie mi, że tylko bieganie mądre, poparte samokontrolą własnego organizmu przynosi  pożądane efekty.  Organizmu nie da się oszukać i to organizm musi nam pozwolić biegać szybciej. Krótko mówiąc, żeby zacząć biegać szybciej, trzeba najpierw biegać wolno!!!

 

Polecam, naprawdę warto spróbować.

 

J.Chmiel

 
« poprzedni artykuł
Webdesign by Webmedie.dk Ny hjemmeside