22.10.2017.
Advertisement
Nawadnianie – co, jak i ile pić Drukuj Poleć znajomemu

Pierwsza zasada osoby trenującej bieganie. Nie dopuszczać do sytuacji, w której chce mi się pić. Kiedy już się chce pić, to znaczy, że już jesteśmy odwodnieni. Czyli zawsze przy sobie mamy buteleczkę z wodą, nie koniecznie mineralną.

Druga zasada, pijemy powoli, małymi łykami, nigdy tyle żeby było uczucie wydęcia brzucha. Unikamy napojów słodzonych gazowanych. Najlepiej nawadniać się wodą o niezbyt dużej ilości minerałów. Te wysoko zmineralizowane możemy pić okresowo, traktując to jako kurację. Sytuacja, w której na pewno będziemy spragnieni, to koniec treningu, kiedy to straciliśmy dużo płynów ustrojowych w czasie pocenia się i to bez znaczenia czy biegamy zimą czy latem. Ale zasada jest podobna, pijemy powoli i nawodnienie rozciągamy w czasie. Gdy wypijemy zbyt dużo i zbyt szybko po treningu, ponownie wypocimy i wysikamy to, co wypiliśmy.

Trzecia zasada, kończymy dzień i zaczynamy od wypicia wody, czyli butelkę z wodą mamy przy łóżku. Dobrze nawodniony zawodnik powinien przynajmniej raz w nocy wstać do toalety. Wtedy będziemy pewni, że uzupełniliśmy niedobory wody.

 

Jacek Chmiel - Trener Osobisty

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Webdesign by Webmedie.dk Ny hjemmeside